Behandlinger

Krop og Massage

Køb 6-turs klippekort til Massage, Kontakt os for nærmere info.

Ferie Lukket fra den 28.01.2019-07.03.2019

55 minDybdegående massage

En dybdegående massage har en gavnlig og forbyggende effekt på skader ved stillesiddende og rutinepræget arbejde.

Ved at masserer musklerne og vævet stimulerer man kredsløbet, som endvidere hjælper til med at udrense kroppen og fjerne affaldsstoffer. Dermed opnås større bevægelighed i kroppens muskler og led.

 

25 min Dybdegående massage

Smerte
Regelmæssig massage, hvor der bliver løsnet op for stive muskler, og hvor blodcirkulationen bliver stimuleret kan lette smerter fra for eksempel sportsskader, hovedpine og gigt, hvilket kan reducere forbruget af smertestillende medicin. 

Blodtryk
Massage kan have en positiv effekt på blodtrykket. Et studie fra University of South Florida viste, at ti min­utters massage tre gange om ugen i tre uger kunne sænke blodtrykket hos patienter med forhøjet blodtryk.

Stress, angst og depression
Når det kommer til at bekæmpe stress, angst og depression kan en jævnlig massage også have en effekt. Efter at have gennemgået flere massagestudier, konkluderede Touch Research Institute, der hører under University of
Miami School of Medicine, at massage virker lindrende på angst og depression ved at påvirke kroppens biokemi. Bl.a. har man undersøgt niveauerne af stresshormonet kortisol hos 500 personer med stressrelaterede problemer, og der kunne man se, at massagen sænkede niveauet med op til 53 procent, og samtidig steg niveauet af neurotransmitterne serotonin og dopamin, der kan reducere stress. 

Immunforsvar
Fordi massage kan mindske niveauet af stresshormoner, der kan have en negativ
indflydelse på immunforsvaret, har massage også en positiv effekt på immunforsvaret. For eksempel fandt amerikanske forskere ud af, at collegestuderende, der var stressede på grund af en kommende eksamen, havde et bedre immunforsvar og mindre angst, når de fik massage.

Musklerne
Det, at musklerne bliver masseret godt igennem efter hård træning, er med til at sænke niveauet af inflammation. Dermed kan det hjælpe musklerne med at komme sig hurtigere ligesom det midlertidigt kan afhjælpe ømhed.

15 min massage